FANDOM

Dijagon aleja je vijugava kaldrmisana ulica locirana u centru Londona(barem se u centru Londona njoj pristupa),koja predstavlja glavni kupovni centar čarobnjačke zajednice Britanije.Veliki broj stvari koje čarobnjaci korsite mogu se osim u Dijagon aleji kupiti i na drugim mestima kao što je Hogsmid.Pošto je ovo selo(Hogsmid)jedino mesto naseljeno potpuno čarobnjacima u Britaniji,nejasno je da li se čarobnjačke radnje mogu naći igde drugde.

Za većinu čarobnjaka sveta lokacija Dijagon aleje je inrelevantna(manje bitna)zato što će većina do nje doći koristeći Flu mrežu ili prebacivanje koji obezbeđuju instantno putovanje.Za one koji žele da šetaju,ulaz se može pronaći u pabu Probušeni kotao.

Informacije o Dijagon aleji

Dijagon aleji se pristupa preko malog dvorišta paba Probušeni kotao koje sadrži ništa osim kante za smeće.Ako pronađete treću ciglu sleva iznad kante i potapšete je svojim štapićem otvoriće vam se zid koji vodi do kaldrmisane ulice Dijagon aleje.Kada prođete kroz polukružni otvor on nestaje u zidu iza vas. Ulica je obično živa sa vešticama i čarobnjacima mada se desi da Dijagon aleju posete i normalci ukoliko je to potrebno-Hermionini roditelji su je posetili bez ikakvih problema.Prodavnice su zbijene na obe strane puta,mnoge sa uzorcima onoga što prodaju.Nisu poznata imena svih prodavnica,one sa poznatim imenima izlistana su napred.

Poznate prodavnice u Dijagon aleji

Floren Forteskjova poslastičarnica

Hari je posećivao ovu poslastičarnicu puno puta leta 1993 kada je bio u Probušenom kotlu.Dobijao je besplatan kup sladoled svakih pola sata i pomoć oko domaćeg od Florena lično,koji je izgleda neka vrsta eksperta srednjovekovnog spaljivanja veštica.

Brašnjavko i Mrljavko

Scena ozloglašene borbe između Lucijusa Melfoja i Artura Veslija i potpisivanje knjiga isto toliko ozloglašenog Gilderoja Lokharta odigrala se ovde.Knjižara sadrži veliki broj knjiga koje su nagurane do tavanice,neke male i nevidljive do drugih koje moraju biti držane u kavezu kako ne bi ujedale prolaznike.Vlasnici se zažalili na kupovini 200 kopija Nevidljive knjige o nevidljivosti kada nisu mogli da ih nađu.

Gringots

Čarobnjačka banka.U Dijagon aleji se nalazi snežno bela zgrada koja nadvisuje sve ostale.Ima bronzana vrata a osoblje je sačinjeno u potpunosti od goblina.Rzlika Gringotsa od drugih banaka je u tome da umesto što ulažu novac svojih mušterija oni ga čuvaju u sefovima koji su locirani u katakombama koje se nalaze ispod banke.Zbog toga kada se vratite da podignete Vaš novac dobijate isti broj novčića koji ste ostavili.S druge strane,Gringots se smatra najsigurnijom bankom u koju je nemoguće provaliti.

Madam Aljkavušine odore za sve prilike

U ovoj prodavnici možete kupiti Hogvortsku unifromu kao i odore za sve druge namene.

Olivanderi,spravljači najfinijih štapova od 382p.n.e

Najverovatnije jedini dobavljač štapova Britanskoj čarobnjačkoj zajednici pošto svi imaju štapiće od Olivandera.G.Olovander je pomalo čudan stari čovek sa bledim očima koje su po Harijevom mišljenju zastrašujuće.On takođe ima izvanredno pamćenje zato što se seća svakog štapića koji je ikad prodao.Prodavnica je mala sa zidovima popunjenim kutijama štapića od poda do plafona.G.Olivander lično uslužuje svaku mušteriju.

Kvalitetna kvidič oprema

Oko ove prodavnice uvek je okupljen veliki broj mladih veštica i čarobnjaka koji su u potrazi za najboljom kvidič opremom koju nudi ova radnja.1991 bila je tu Nimbus 2000 dok 1993 ona nije zamenjena sa Vatrenom Strelom.Obe metle su veoma skupe i retko ko može da ih sebi priušti.

Probušeni kotao

Na putu,normalskim očima gledano nalazi se veliki štand sa knjigama do prodavnice ploča.Oštro čarobnjačko oko primetiće da se između nalazi mala oronula zgrada a to je Probušeni kotao.Unutra se nalazi određeni broj stolova i stari ćelavi barmen zvani Tom.On je dobre naravi,voli da pomogne i pozdravlja Hagrida kao najboljeg prijatelja kada ovaj prvi put dolazi u pratnji Harija 1991god.Izgleda da je Hagrid ovde stalni posetilac.

Also on FANDOM

Random Wiki